REKLAMACJE
- Warunkiem koniecznym do wszczęcia procedury reklamacji jest wypełnienie protokołu reklamacji i przesłanie go na adres reklamacje@esales.com.pl Protokół reklamacji w wersji edytowalnej można pobrać tutaj: (PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY – POBIERZ)
- Okres rękojmi za sprzedany towar udzielanej przez firmę eSales i Wspólnicy Sp. z o. o. wynosi 6 miesięcy od daty zakupu.
- Wszystkie pola protokołu reklamacji muszą zostać czytelnie wypełnione, w szczególności muszą się na nim znaleźć następujące informacje:
– nazwa i adres firmy zgłaszającej reklamację,
– imię i nazwisko osoby zgłaszającej reklamację, wraz z adresem e-mail i numerem telefonu,
– numer faktury zakupu oraz data jej wystawienia,
– dokładny i jednoznaczny kod (ewentualnie kolor) oraz marka reklamowanego produktu, szczególnie w przypadku zamienników,
– dokładny opis przyczyny reklamacji i model (symbol) urządzenia, w którym reklamowany produkt był instalowany.Niewpisanie do protokołu powyższych informacji może skutkować wydłużeniem czasu rozpatrywania reklamacji. Dział Reklamacji firmy eSales zastrzega sobie również prawo do odmowy przyjęcia reklamowanego towaru w przypadku niekompletnie, nieprawidłowo lub nieczytelnie wypełnionego protokołu.
- W ciągu 48 godzin od zgłoszenia, pracownik Działu Reklamacji w wiadomości
zwrotnej nada numer RMA oraz poinstruuje o dalszej procedurze reklamacyjnej,
między innymi o dokumentach wymaganych do rozpatrzenia reklamacji. - Po otrzymaniu numeru RMA Reklamujący odsyła wadliwy sprzęt wraz z uzupełnionym o numer RMA protokołem reklamacji oraz wymaganymi dokumentami pod wskazany w wiadomości adres. Jeśli reklamacja dotyczy oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, reklamujący może zostać poproszony o wysłanie towaru bezpośrednio do serwisu producenta. Wszystkie te informacje znajdą się w wiadomości zwrotnej. Dział Reklamacji firmy eSales zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia reklamowanego towaru, który nie został wcześniej zgłoszony lub jego wysłanie nie zostało wcześniej uzgodnione z pracownikiem Działu Reklamacji.
- Jeżeli powodem reklamacji jest zła jakość wydruku, do reklamacji bezwzględnie należy dołączyć wydruk obrazujący tą wadę. Jeżeli powodem reklamacji jest błąd urządzenia, należy w protokole wpisać dokładny kod błędu wraz z opisem sytuacji, w której ten błąd wystąpił, oraz załączyć zdjęcie wyświetlacza urządzenia pokazujące błąd.
- Szczególne rodzaje dokumentów wymagane przez niektórych producentów do
przyjęcia reklamacji, niezależnie od powodu reklamacji:
– bębny Ricoh: kompletny wydruk raportu SMC wykonany na urządzeniu, w którym instalowany był bęben.
– bębny, pasy transferu i zespoły grzejne Konica Minolta: kompletny wydruk MML (Machine Management List) wykonany na urządzeniu, w którym instalowany był pas.
– tonery i bębny Kyocera: wydruk Status Page lub Maintenance Report wykonany na urządzeniu, w którym instalowany był toner lub bęben
– tonery HP: wydruk stanu materiału pokazujący stopień zużycia toneraW przypadku braku tych dokumentów Dział Reklamacji firmy eSales zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia reklamowanego towaru.
- Informacja o autoryzowanych serwisach zewnętrznych.
– Brother: BLASC Sp. z o. o. http://www.blasc.pl/zglos-naprawe lub biuro@blasc.pl
– Panasonic: Starfax. http://www.starfax.waw.pl/
– Xerox: Xerox: polserwis@xerox.com – należy wysłać fakturę zakupu, numer
seryjny urządzenia, objawy uszkodzenia i adres, spod którego serwis powinien odebrać reklamowany towar.
– HP: dotyczy głowic nr 11: C4810A, C4811A, C4812A, C4813A. Zgodnie z informacją zawartą na stronie https://support.hp.com/plpl/document/c06101611 nieprawidłowe działanie tych głowic należy zgłaszać bezpośrednio do HP: https://support.hp.com/pl-pl/contact-hp lub 22 5 666 000
– Lexmark: Kontakt telefoniczny bezpośrednio z Działem Pomocy Technicznej: 801 889 788 lub 12 290 14 05, lub korzystając ze strony https://www.lexmark.com/pl_pl/services/customer-support-services.htmlReklamacje materiałów eksploatacyjnych wyżej wymienionych marek należy zgłaszać bezpośrednio w autoryzowanych serwisach.
Firma eSales Wspólnicy i Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia do realizacji zgłoszenia reklamacji materiałów wymienionych wyżej marek. - Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć reklamowany towar w oryginalnym opakowaniu lub w opakowaniu zastępczym, które nie gorzej niż oryginalne ochroni towar przed uszkodzeniami. Firma eSales nie odpowiada za uszkodzenia reklamowanego towaru powstałe podczas transportu. Ponadto tonery i bębny muszą być zabezpieczone przed wysypywaniem się z nich proszku, na przykład poprzez
dokładne i szczelne owinięcie ich w folię stretch. Dział Reklamacji firmy eSales zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia towaru uszkodzonego podczas transportu lub zasypanego proszkiem tonera. - Czas rozpatrywania reklamacji wynosi do 30 dni roboczych. Dział Reklamacji firmy eSales dołoży wszelkich starań by czas ten był możliwie najkrótszy, jednak zastrzega sobie prawo do jego wydłużenia z przyczyn od siebie niezależnych.
- W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt: reklamacje@esales.com.pl